|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

با مشارکت شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اردبیل؛

همایش مدیریت مصرف انرژی در اردبیل برگزار شد

با مشارکت شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اردبیل از جمله شرکت آب منطقه ای اردبیل، شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت توزیع نیروی برق و همچنین شرکت گاز استان اردبیل همایش مدیریت مصرف انرژی در سالن ولایت بسیج برگزار گردید.

با مشارکت شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اردبیل از جمله شرکت آب منطقه ای اردبیل، شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، شرکت توزیع نیروی برق و همچنین شرکت گاز استان اردبیل همایش مدیریت مصرف انرژی در سالن ولایت بسیج برگزار گردید.

نماینده طرح احیاء، تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی کشور در این همایش گفت:تلاش برای افزایش راندمان در بخش کشاورزی با استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی مقدور خواهد شد.

عبدالله فاضلی در همایش مدیریت مصرف انرژی در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: با درایتی که سازمان جهاد کشاورزی در پیش گرفته تلاش برای افزایش راندمان در بخش کشاورزی با استفاده بهینه از منابع آب‌های زیرزمینی صورت گرفته که امیدواریم این طرح‌ها به نتیجه برسد.

وی با ابزار نگرانی از پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی در مناطق شرقی، جنوب شرقی و مرکزی و غربی کشورمان گفت: 40 درصد منابع آب کشورمان به صورت بی‌رویه در حال مصرف است در حالی که اهمیت و نگاه استراتژیک به این حوزه در تامین آب شرب و بخش کشاورزی ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.

نماینده طرح احیاء، تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی کشور یادآور شد: ما در یک دوره 40 ساله وضعیت چاه‌های آب‌مان و بهره‌برداری از آنها افزایش یافته، به طوری که از 47 هزار چاه موجود در سال 51 در حال حاضر به 800 هزار چاه در حال بهره‌برداری رسیدیم.

این مسئول بیان کرد: میزان برداشت سالانه آب‌های زیرزمینی نیز در این 40 سال تا 16 برابر افزایش یافته و این روند به جای اینکه سیل نزولی پیدا کند سیر صعودی گرفته است.

نماینده طرح احیاء، تعادل‌بخشی و تغذیه مصنوعی آب‌های زیرزمینی کشور ، فرونشست در دشت‌های مشهد تا 23 سانتی‌متر، دشت نیشابور تا 12 سانتی‌متر و دشت تهران را تا 35 سانتی‌متر از نگرانی‌ها و دغدغه‌های جدی توصیف کرد و گفت: در حالی که متوسط فرونشست در دنیا 5 سانتی‌متر است در کشور ما به طور متوسط این وضعیت تا 40 سانتی‌متر اسباب نگرانی و دغدغه را بیشتر کرده است.

وی در پایان این امر را نتیجه برداشت آب‌های زیرزمینی و حفر چاه‌های غیرمجاز اعلام کرد و گفت: این مخاطرات همه ما را نگران کرده و وزارت نیرو را مجاب کرده تا طرح 15 ساله‌ای را برای تعادل‌بخشی منابع آب تعریف کند تا به شرایط عادی برگردیم.

معاون استاندار اردبیل:

ارزانی آب و برق عده‌ای را به سمت مصرف بی‌رویه سوق داده است

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: ارزانی قیمت آب، برق و گاز سبب شده تا عده ای به درست مصرف کردن نیاندیشند و روی به مصرف بی رویه بیاورند.

علی آذرنژاد در همایش مدیریت مصرف انرژی در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: در کشور ایران آن هم نسبت به سایر کشورها  بهای آب، گاز، برق و سایر انرژی‌ها بسیار پایین است و این ارزانی باعث شده است تا در مصرف انرژی آمار و ارقام در این کشور سیر صعودی بخود بگیرد و همین کافی است که هیچ وقت معقولانه به مصرف انرژی دقت نکنیم و توجه کافی نداشته باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به هم ریخته شدن ترکیب جمعیتی کشور افزود: سالها قبل از اینکه مهاجرت از روستا به شهر آغاز شود ترکیب جمعیت کشور نسبت 70 درصد روستایی به 30 درصد شهری بود و با این حساب که امروزه با شدت گرفتن مهاجرت‌ها آمار نتیجه معکوسی دارد  و میزان مصرف کننده نیز بیشتر شده است.    

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به اصل مدیریت مصرف اشاره کرد و افزود: باید زمینه ها را هر چه زودتر فراهم کنیم تا اصل مدیریت مصرف و الگوهای بهینه مصرف کردن ابتدا از خود دولت و ادارات آغاز شده و بعدا  سعی شود که به جامعه تعمیم بیابد.

وی آمار و ارقام درباره  مصرف انرژی در کشور  را یک فاجعه دانست و گفت: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد اما 2 درصد کل انرژی را مصرف می‌کند، در برق سه برابر، در آب چهار برابر و در بنزین تا 6 برابر سرانه مصرف ما بالاتر از میانگین دنیا است. ما معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفری در حال حاضر مصرف انرژی داریم که این خود جای تامل دارد.

آذرنژاد در پایان سخنان به اهمیت موضوع مصرف گرایی اشاره کرد و گفت: حتی مقام معظم رهبری در توجه دادن مردم به اصل مولفه‌های الگوی مصرف درست یک سال را به نام سال اصلاح الگوی مصرف نامیدند تا اهمیت این موضوع بهتر فهمیده شود.

رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان اردبیل

ایران یکی از بد مصرف ترین کشورهای دنیاست

رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان اردبیل اظهار کرد: ایران به لحاظ ذخایر زیرزمینی یکی از بهترین کشورهاست. چرا که  در نفت و گاز به ترتیب چهارمین و دومین کشور در دنیا هستیم اما متاسفانه  در مسئله مصرف و مصرف گرایی از بد مصرف ترین کشورهای دنیا هستیم.  

دبیر اجرایی همایش مدیریت مصرف انرژی به راهکارهای مدیریت مصرف  اشاره کرد و افزود:  مدیریت مصرف در حوزه آب، برق، گاز و انرژی‌های تجدیدناپذیر باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم یک خروجی مناسبی را در جامعه و هدیه ای گرانبها به نسل های آینده را داشته باشیم.

علیرضا علیزاده به علت های ضرورت مصرف بهینه اشاره کرد و گفت: در آینده ای نه چندان دور ما مواجه با مشکلات زیادی همچون: افزایش تقاضا، محدودیت منابع فسیلی، محدودیت منابع مورد نیاز برای تولید و اثرات زیانبار زیست محیطی مواجه و...خواهیم شد. پس برای اینکه به آینده چشم امیدی داشته باشیم مجبوریم تا در الگوی مصرفی خودمان تجدید نظر کنیم.

علیرضا علیزاده گفت: ما در سال‌های اخیر با توجه به بحران‌هایی که در حوزه مدیریت نامناسب و بی‌رویه انرژی‌ها شاهد بودیم با مشارکت وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها سعی کردیم تا در استان اردبیل نیز بحث مدیریت مصرف را به عنوان یک اولویت جدی مدنظر قرار دهیم.

علیزاده ادامه داد: ما هر چند در استان اردبیل تا سه برابر ظرفیت مصرف، تولید برق را شاهد هستیم و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان بخش عظیمی از تولیدات خود را در مدار مصرف سراسری قرار می‌دهد اما همچنان تاکید ما بر مصرف بهینه از سوی خانواده‌ها است.

کد خبر: 833
  تاریخ خبر : 1394/02/26
 رئیس اداره روابط عمومی
 1317
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 3,200
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,630,037
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/30 09:43:33
  • شناسه IP شما : 3.144.28.65

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045