|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نقش مهم صدا و سیما در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در نشست با مدیرکل صدا و سیما مرکز اردبیل نقش رسانه ملی در فرهنگسازی مدیریت مصرف بهینه منایع آب در بخش کشاورزی و شرب را محوری دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در نشست مشترک با مدیرکل صدا و سیما مرکز اردبیل با تشریح اقدامات برجسته این شرکت گفت گفت: تامین، تخصیص و عرضه آب مطمین و پایدار، بهبود بهره‌برداری و سازگاری با تغییر اقلیم، ارتقای سطح خدمات مشترکین و درآمد، کاهش تصدی‌گری و جذب سرمایه‌گذار و توسعه گردشگری آب و ارتقای سطح بنگاه‌داری و توجه به تعالی سازمانی 5 هدف کلان و راهبردی شرکت آب منقطقه‌ای اردبیل است.

دکتر علی حیدری با اشاره به پیش آبگیری سد عنبران پس از 13 سال گفت: عملیات اجرایی این سد در سال 1389 شروع و تا سال 1391 تنها 40 درصد پیشرفت داشت که با پیشرفت 50 درصدی در فروردین ماه سال جاری به مرحله پیش‌آبگیری رسید.

وی با عنوان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بزرگترین و مدرن‌ترین شبکه شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که آب مورد نیاز آن از طریق سد مخزنی خدا آفرین و سد تنظیمی-انحرافی قیز قلعه تامین می‌شود ادامه داد: پیشرفت فیزیکی کل طرح ۸۵ درصد بوده که ارزش روز پروژه بالای ۱۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خاطرنشان کرد: شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین با وسعت ۳۶ هزار و ۷۰۰ هکتار در قالب چهار ناحیه عمرانی در شمال استان و محدوده شهرستان‌های اصلاندوز، پارس آباد و بیله سوار در دست اجرا است و این طرح دارای ۴۴ باب ایستگاه پمپاژ و جهت پست برق ۱۳۲.۲۰ کیلوولت و یک پشت برق ۲۳۰.۱۳۲ کیلوولت مغان و همچنین بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر خطوط نیرو رسانی ۱۳۲ کیلوولت و خطوط نیرورسانی ۲۰ کیلوولت بالغ ۵۰۰ کیلومتر و ۹۲ کیلومتر کانال اصلی می‌باشد.

دکتر حیدری با عنوان اینکه پیشرفت فیزیکی سد عمارت به ۹۷ درصد رسیده است، افزود: مقرر است برای تکمیل این سد، پنج هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: این سد با حجم مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب بزرگترین سد استان اردبیل است و با بهره‌برداری از این سد امکان آبیاری حدود پنج هزار هکتار از اراضی تراس دره رود تا ارس در محدوده شهرستان‌های انگوت و اصلاندوز و آب آشامیدنی منطقه به میزان ۶۵ میلیون مترمکعب تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ادامه با اشاره به تغییرات اقلیمی و کاهش چشمگیر بارندگی‌ در استان گفت: سد یامچی که با هدف تامین آب کشاورزی احداث شده بود در حال حاضر فقط به تامین آب شرب مرکز استان اختصاص یافته و از طرفی دیگر فشار مضاعف بر سفره آب‌های زیرزمینی در سال‌های گذشته باعث افت 13 متری سطح آب‌های زیرزمینی و آبخوان دشت اردبیل شده است.

وی با عنوان اینکه 93 درصد از مصرف آب استان در بخش کشاورزی است افزود: عدم کشت محصولات کم‌آب‌بر، فرسودگی شبکه مغان و عدم استفاده از ابزارهای نوین آبیاری باعث کاهش 2/5 برابری راندمان کشاورزی در این شبکه مغان نسبت به شبکه خداآفرین شده است.

دکتر علی حیدری با اشاره به ظرفیت‌های گسترده صدا و سیما جهت فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب گفت: مصرف آب در کشور بسیار بالاتر از سرانه مصرف آب در جهان بوده و مصرف آب در استان نیز بالاتر از نرم کشور است.

وی همراه بودن مردم و کشاورزان در راستای اجرای برنامه‌های مدیریت منابع آب را مهم دانست و گفت: ظرفیت ایجاد و احداث تاسیسات و سازه‌‌های جهت تامین و مهار آب در استان رو به اتمام بوده و از این پس نیازمند مدیریت و مصرف بهینه آب در بخش شرب و کشاورزی هستیم.

رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای اردبیل خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری آب و فرهنگ سازی مصرف بهینه آب دو موضوع مهمی است که در این راستا نیازمند شکل‌گیری یک برنامه مستمر و منظم با محوریت و همکاری صدا و سیما هستیم.

در ادامه این نشست مدیرکل صدا و سیما مرکز اردبیل گفت: تمرکز بر بخش آب از اولویت‌های صدا و سیما بوده و جهت ایفای نقش موثر در این بخش لازم است تمامی دستگاه‌های دخیل پای کار بیایند.

سید محسن لطیفی با عنوان اینکه آماده هرگونه همکاری با شرکت آب منطقه‌ای در رابطه با مدیریت مصرف آب هستیم ادامه داد: همه باید دست به دست هم دهیم تا مصرف بهینه آب به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

کد خبر: 3594
  تاریخ خبر : 1402/05/23
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/05/23
  اداره روابط عمومی
 459
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 8
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 592
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 9,612,382
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/27 19:59:58
  • شناسه IP شما : 3.22.224.16

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045