|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا:

محدودیتی در تخصیص اعتبارات آب شرب نداریم

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: در تأمین آب شرب شهرها و روستاها به عنوان اولویت اصلی هیچ محدویتی در تخصیص اعتبارات و منابع وجود ندارد.

دکتر محمد جوانبخت ظهر امروز پنجشنبه در جلسه بررسی چالش های بهره‌برداری و توسعه منابع آب مغان که با حضور فرمانداران سه شهرستان و مدیران استانی برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین طرح منطقه مغان تکمیل و بهره‌برداری شبکه پایاب خداآفرین است که در 2 سال اخیر در این حوزه اتفاقات خوبی رخ داده است.

 وی تصریح کرد: با پیگیری وزیر نیرو و عنایت مقام معظم رهبری در این حوزه اتفاقات خوبی در حال وقوع است که با تخصیص یک میلیارد دلار منابع برای کنترل آب‌های مرزی در کشور بخشی از این منابع به پروژه پایاب سد خداآفرین اختصاص یافته است.

 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا سهم پروژه پایاب سد خداآفرین را پنج هزار و 500 میلیارد تومان منابع برای تکمیل این طرح عظیم کشاورزی عنوان کرد و گفت: سه هزار و 500 میلیارد تومان از این منابع سهم استان اردبیل و مابقی برای تکمیل سد «قزل قلعه‌سی» و کانال خداآفرین در نظر گرفته شده که انتظار می‌رود در کمتر از یک ماه آینده بخش اول این منابع پرداخت شود.

 جوانبخت افزود: تا شهریور سال آینده این پروژه جمع‌بندی شده و شاهد بهره‌برداری از این طرح عظیم اقتصادی خواهیم بود که انتظار می‌رود مردم منطقه مغان از ثمرات و نتایج آن بهره‌مند شوند.

 وی به لاینینگ کانال 360 کیلومتری مغان اشاره کرد و ادامه داد: این کانال که به صورت خاکی در حال تأمین آب شهرستان‌های مغان است نیاز به لاینینگ و بازسازی دارد تا شاهد صرفه‌جویی 300 میلیون متر مکعبی آب در این کانال باشیم.

 جوانبخت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده انتظار می‌رود هر چه سریعتر عملیات لاینینگ انجام شده و ما بتوانیم بهره‌برداری مناسب و بهینه را از کانال مغان برای تأمین آب شرب ساکنان شهرها و روستاها انجام دهیم.

 وی ضرورت تأمین پایدار آب شهرها و روستاهای شمال استان و تخصیص منابع را در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: در دولت سیزدهم و وزارت نیرو اولویت اصلی تأمین آب شرب شهرها و روستاها است که در این زمینه در تخصیص اعتبارات هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

 استانداردهای آب شرب سختگیرانه است

 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به آلودگی رود ارس و تاکید مسئولان کشوری بر کنترل و پایش این امر اشاره کرد و گفت: سیستم نظارتی کل کشور به ویژه نهاد ریاست جمهوری این موضوع را به دقت رصد می‌کند تا با همکاری سازمان محیط زیست و وزارت نیرو اقدامات مراقبتی برای کاهش تهدیدات در حوزه آلودگی آب ارس انجام شود.

 جوانبخت بیان کرد: در این حوزه باید با دقت بیشتر و به دور از ساده‌انگاری عمل کنیم تا تهدیدات احتمالی برطرف و نگرانی به مردم منتقل نشود.

 وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در حوزه آب شرب استانداردهای سختگیرانه‌ای را شاهد هستیم و قطعا با پایش و دقت نظر سعی بر این است تا فعالیت‌ها و اقدامات به صورت مثبت و مناسب مد نظر قرار گرفته تا خیال مردم نیز از بابت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی راحت باشد.

 جوانبخت تصریح کرد: در بحث آب شرب و رفع کمبودها در این حوزه به مسائل کمی و کیفی توجه داریم و قطعا باتوجه به محدودیت‌های به وجود آمده از طریق منابع پایدار تلاش بر حل گره‌ها و مشکلات احتمالی است.

 وی افزود: در جلسه‌ای که در هفته آینده در تهران خواهیم داشت، مشکل آب شهرهای شمالی استان و تنش‌های احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا با همراهی وزیر نیرو بتوانیم از سبد متنوع تخصیص اعتبارات برای حل مشکل آب شرب پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز استفاده کنیم.

 جوانبخت در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در 2 سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه فاضلاب و تکمیل پروژه‌ها در مناطق مختلف کشور رخ داده و قطعا با تخصیص اعتبارات مورد نظر شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام خواهیم بود.

 وی در مورد توزیع عادلانه آب به صورت درون استانی و برون استانی نیز اضافه کرد: در این زمینه نیاز به مباحث علمی و کارشناسی و نیاز به تخصص داریم تا به تناسب موقعیت هر منطقه منابع آبی مورد نظر تأمین شود.

 جوانبخت بیان کرد: عدالت آبی یکی از راهبردهای دولت و وزارت نیرو است و قطعا تلاش ما بر این خواهد بود تا این عدالت را با تخصیص منابع آب پایدار انجام دهیم.

 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا ادامه داد: با پیشنهاد نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز قرار شد 100 میلیارد تومان اعتبار برای رفع تنش آبی این شهرستان‌ها اختصاص پیدا کند.

 

 

کد خبر: 3630
  تاریخ خبر : 1402/07/20
  اداره روابط عمومی
 257
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 31
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 8,962
  • بازدید دیروز : 23,956
  • کل بازدید : 9,502,062
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 12:04:04
  • شناسه IP شما : 3.137.220.120

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045