|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی خلخال عنوان شد؛

احکام قضایی آزادسازی حریم رودخانه‌های خلخال اجرا شد

فرماندار خلخال در جلسه شورای حفاظت از منابع، مجاری و تاسیسات آبی خلخال با ارزیابی مطلوب عملکرد اداره امور آب در لایروبی و آزادسازی مسیر رودخانه‌های پرخطر منطقه افزود: این کار منجر به جلوگیری از جاری شدن سیل وارد شدن خسارات به مناطق شهری و روستایی برغم افزایش قابل توجه بارندگی‌ها شده است.

مهندس فریدون بابایی با اشاره به همکاری و هماهنگی تمامی دستگاههای مرتبط برای جلوگیری از تصرفات غیرقانونی در حریم رودخانه ها تصریح کرد: حفاظت و صیانت از منابع آب جزو وظایف تمام مسئولین و مردم است.

مدیر منابع آب شهرستان خلخال نیز در این جلسه گفت: بهار امسال با اجرای چهار حکم قضایی چهار کیلومتر از حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان آزادسازی شد.

مهندس رضا شمسی افزود: در این مدت ۹ پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان در دادسرا و دادگستری خلخال تشکیل شد.

وی از تشدید برخورد با تخلفات مربوط به حفر چاه‌های غیرمجاز کشاورزی و صنعتی در این منطقه خبر داد و اظهارداشت: با دستور دادستان عمومی و انقلاب خلخال چهار حلقه چاه غیرمجاز حفاری شده توسط اشخاص، مسدود شد.

مدیر منابع آب شهرستان خلخال گفت: تخلفات مربوط به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم و بستر رودخانه‌ها و همچنین مسیل دره‌های طبیعی افزایش یافته و با همکاری نیروی انتظامی از تخلیه نخاله‌های ساختمانی از سوی انبوه‌سازان جلوگیری و سه پرونده قضایی نیز در این خصوص تشکیل شد.

مهندس شمسی اضافه‌کرد: در سال گذشته با تشکیل ۲۱ مورد پرونده تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بیش از ۲ هکتار از اراضی تصرف شده توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب رفع تصرف شد.

 وی افزود: برای لایروبی و آزادسازی ۶ کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان خلخال و از محل اعتبارات استانی یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته بود که پس از بررسی وضعیت رودخانه‌ها و مشاوره کارشناسان دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت، تاکنون لایروبی و آزادسازی چهار کیلومتر از مسیر رودخانه‌های قیزباخان در محدوده شهر خلخال و رودخانه خالیان شال واقع در بخش شاهرود اجرا شده است.


مدیر منابع آب شهرستان خلخال با بیان اینکه در سال جاری ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای ادامه کار لایروبی و پاکسازی رودخانه‌های عبوری از داخل شهر خلخال تخصیص یافته است، گفت: اقدامات لازم طبق برنامه‌ریزی‌ها باید برای بازگشایی رودخانه‌ها و مسیل‌ها ادامه یابد.

او خواستار تلاش و همکاری دستگاه‌های اجرای عضو شورای حفاظت از منابع آب خلخال برای آزادسازی تصرفات اعم از رفع تصرفات ،احداث اعیانی، کاشت درخت و هدایت نخاله‌های ساختمانی در حریم و بستر رودخانه‌ها با همکاری مقامات قضایی جهت پیشگیری از تصرفات غیرقانونی اشخاص در اراضی ملی واقع در حریم و بستر رودخانه‌های این منطقه شد.
مدیر منابع آب شهرستان خلخال بر همکاری بیشتر شهرداری‌ها در لایروبی رودخانه‌های محدوده شهر و استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در محدوده روستاها بویژه در بخش جلوگیری از تصرفات بستر و حریم رودخانه‌های منطقه تاکید کرد.

مهندس شمسی اظهارداشت: لایروبی رودخانه‌های خلخال با هدف پیشگیری از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از طغیان رودخانه‌ها در زمان پربارش در رودخانه‌های پرخطر این شهرستان اجرا می‌شود.

وی بیان‌کرد: مسیل روستای خانقاه سادات به سمت شهر خلخال از جمله مسیرهای تهدیدکننده مناطق مسکونی این شهر در مواقع بارندگی بود که لایروبی و نخاله‌های تخلیه شده در بستر این مسیل نیز جابجا شده و مسیر آب آزادسازی شد.

مهندس شمسی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و مسیل آب‌های روان در این شهرستان نیاز به لایروبی و پاکسازی دارند، اظهارداشت: تلاش می‌شود تا با تامین اعتبار مورد نیاز تمام مسیرهای اعلام شده لایروبی شود.

وی با توصیه به مردم جهت پرهیز از ساخت بنا در حریم و بستر رودخانه‌ها گفت: در صورتی که تشخیص و نظر امور آب خلخال مبنی بر واقع شدن بنا در حریم و بستر رودخانه و مسیل آب‌های روان باشد، حکم تخریب و قلع و قمع بنا از سوی محاکم قضایی صادر می‌شود.

مدیر منابع آب شهرستان خلخال گفت: این شهرستان دارای ۶۰ رودخانه و مسیل آب‌های روان به طول ۶۰۰ کیلومتر است و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر مطالعه، تعیین حریم و بستر و میله‌گذاری شده است.

 

کد خبر: 2064
  تاریخ خبر : 1399/04/23
 رئیس اداره روابط عمومی
 603
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 36
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 4,366
  • بازدید دیروز : 10,759
  • کل بازدید : 9,452,279
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 18.224.246.203

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045