کنکاشی درخصوص رابطه اعتقادات و ارزش ها با موفقیت سازمانهای رسانه ای

چکیده

هدف، بررسی نقش کنترل اعتقادات و ارزش ها در موفقیت سازمان های رسانه ای است. پرسش اصلی این است که: «سازمان های رسانه ای موفق چگونه سازمان هایی هستند و آیا کدام یک از ارزش ها و باورهای اساسی را برای کارکنان خود ایجاد کرده اند؟» برای جمع آوری داده، نمونه ای به حجم 123 نفر از کارکنان چهار سازمان رسانه ای انتخاب شدند و پرسشنامه ای بر اساس نظریه پیترز و واترمن تدوین و توزیع شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی مقطعی بوده و داده با نرم افزار آماری spss مورد تحلیل قرار گرفت. نتیجه اینکه اهمیت دادن به تک تک کارکنان و مسائل رفاهی آن ها و نیز بهترین بودن در رشته کاری جزو سه المان اول سازمانهای موفق در نظر پرسش شوندگان است در واقع سازمان رسانه ای را که به این سه مقوله اهمیت ندهد نمی توان موفق دانست هر چند که سود ده باشد.

کنکاشی درخصوص

 رابطه اعتقادات و ارزش ها با موفقیت سازمانهای رسانه ای

 

تورج مهدی زاده ملاباشی1، اسحق رسولی2، سجاد کمری3 و مصطفی آمون4

1 دکترای مدیریت رسانه، دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام، مشاور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اردبیل

ttouraj@gmail.com

2  استادیار دانشگاه آزاد اسلامی  واحد اردبیل، ایران

www.rasouli20@yahoo.com

3هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام رضا علیه السلام، مشهد،ایران

kamri@imamreza.ac.ir

4 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی، ایران

amon_300@yahoo.com

 

 

چکیده

هدف، بررسی نقش کنترل اعتقادات و ارزش ها در موفقیت سازمان های رسانه ای است. پرسش اصلی این است که: «سازمان های رسانه ای موفق چگونه سازمان هایی هستند و آیا کدام یک از ارزش ها و باورهای اساسی را برای کارکنان خود ایجاد کرده اند؟» برای جمع آوری داده، نمونه ای به حجم 123 نفر از کارکنان چهار سازمان رسانه ای انتخاب شدند و پرسشنامه ای بر اساس نظریه پیترز و واترمن تدوین و توزیع شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی مقطعی بوده و داده با نرم افزار آماری spss مورد تحلیل قرار گرفت. نتیجه اینکه اهمیت دادن به تک تک کارکنان و مسائل رفاهی آن ها و نیز بهترین بودن در رشته کاری جزو سه المان اول سازمانهای موفق در نظر پرسش شوندگان است در واقع سازمان رسانه ای را که به این سه مقوله اهمیت ندهد نمی توان موفق دانست هر چند که سود ده باشد.

واژه‌های کلیدی: فرهنگ، ارزش ها و باورها، سازمان رسانه ای، موفقیت سازمانی.

 

  تاریخ ثبت : 1395/04/21
 مدیر سایت
 1200