|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل مطرح کرد:

بهره‌برداری از 8 پروژه آبی

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به هشت پروژه عظیم بخش آب که قابلیت افتتاح را دارند اشاره کرد و گفت: سد گیوی با تنظیم 76 میلیون متر مکعب آب با اهداف کشاورزی و شرب و با 95 درصد پیشرفت در هفته دولت سالجاری افتتاح می‌شود.

مهندس کاظم عزیز مقدم اظهار کرد: سد بفراجرد با هدف تأمین آب شرب خلخال با حجم تنظیمی 5.4 میلیون متر مکعب امید است در دهه فجر امسال آبگیری برسد.

وی از تکمیل خط انتقال آبرسانی نمین، عنبران در فاز اول خبر داد و افزود: برج آبگیر سد یامچی با هدف بهبود آب شرب اردبیل با وجود مشکلات اعتباری امیدواریم امسال تکمیل ‌شود تا برداشت آب از رقوم بالادست به شکل دائمی و در قالب این برج آبگیر انجام گیرد که هم اکنون با 65 درصد پیشرفت این پروژه در حال اجراست.

وی از افتتاح پروژه ساماندهی و لایروبی دریاچه شهرک شهید غفاری مغان و ساماندهی رودخانه ارس در مسیر توپراق کندی به همراه پروژه آبگیری سربند مغان و افتتاح بخشی از شبکه خداآفرین در ناحیه عمرانی دو خبر داد.

مهندس عزیز مقدم ظرفیت منابع آب استان را به شکل سطحی سه میلیارد و 100 میلیون متر مکعب و زیرزمینی 355 میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: به خاطر تمرکز جمعیت در مرکز استان که نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود سرانه تأمین‌ آب در مرکز استان کمتر از 500 متر مکعب در سال است که انتظار است با اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی، روند افت منابع آب زیرزمینی تا حدود قابل توجهی متوقف شود.

وی به کمبود آب شرب اردبیل و اجرای طرح انتقال آب رودخانه قزل‌اوزن به استان اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته مجوز انتقال اخذ شده است و بر اساس آن مطالعات مربوطه آغاز شده است به طوریکه اکنون مطالعات فاز اول آن تکمیل و مطالعات فاز دوم در مرحله اقدام است که بعد از بازنگری به شکل BOT و جذب سرمایه‌گذار این پروژه در سالهای آتی اجرایی خواهد شد.

مهندس عزیز مقدم افزود: طرح انتقال آب قزل‌اوزن در کنار حفظ سهمیه استان قطعاً در مسیر انتقال، تأمین سهم شهرستان‌های خلخال و کوثر و روستاها به عنوان یک اولویت مد نظر است و اهالی این منطقه نباید از این بابت نگرانی داشته باشند و در واقع این موضوع فرصتی برای روستاها و شهرهای جنوب استان برای تامین کمبود آب مصرفی خود با صرف اعتبارات ملی را فراهم می کند.

وی تصریح کرد: همزمان با تکمیل سد کوثر و بفراجرد در مجموع با حجم تنظیمی 82 میلیون متر مکعب آب شرب، صنعت و کشاورزی این منطقه تأمین می‌شود و طرح انتقال آب از قزل‌اوزن به توانمندسازی این حوزه نیز کمک بسزایی می‌کند.

مهندس عزیز مقدم بیان کرد: ما حتی از پساب و آب برگشتی در این حوزه می‌توانیم برای تأمین آب مورد نیاز بخش صنعت استفاده کنیم و کمبود منابع آب در حوزه صنعت را نیز تا شمال استان تأمین کنیم.

وی به رویکرد وزارت نیرو در مدیریت منابع آب و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز به همراه بالا بردن راندمان آبیاری در بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 48 پروژه در بخش آب در سطح استان در حال بهره‌برداری است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت موجود و تکمیل هفت طرح در حال اجرا و عملیاتی شدن 19 طرح در حال مطالعه بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم استان اردبیل باشیم و انتظار است دستگاههای دیگر از جمله محیط زیست، پدافند غیرعامل و نمایندگان معزز استان در مجلس شورای اسلامی همچنان یاریگر شرکت آب منطقه ای اردبیل در رسیدن به اهداف عالیه مذکور باشند تا ضمن رضایتمندی شهروندان محترم استان سبب ایجاد اشتغال فزاینده شده و موجبات رضایت حضرت حق تعالی را فراهم نمائیم.

تدارک 19 طرح مطالعاتی در استان اردبیل

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به طرح‌های مطالعاتی نیز اشاره کرد و افزود: 19 طرح مطالعاتی در شهرستان‌های گرمی، مشگین‌شهر، اردبیل، نمین، کوثر و خلخال در دستور کار قرار گرفته که در خلخال و کوثر سدهای اندبیل، نیاخرم، هشتجین، سنگ‌آباد، نیلق، زاویه کرد، زرج آباد و مجره در دست مطالعه است و سدهای نیارق، ننه‌کران، نمین، ایوریق، نشترود و کوهساره در اردبیل و نمین و در مشگین‌شهر سد اهل ایمان و در گرمی و بیله سوار نیز سدهای توسانلو، آزادلو، سینه سر و ساری قمیش در دست مطالعه می باشند.

مهندس عزیز مقدم تصریح کرد: در خلخال سد هشتجین با اولویت مطالعه شده و در مرحله اخذ ردیف اجرایی برای این سد هستیم و در کنار آن سد زاویه کرد در مرحله تکمیل فاز دوم مطالعاتی قرار دارد.

 وی با بیان اینکه در اردبیل برای سد نشترود تخصیص گرفته شده و به دنبال اتمام مطالعات و اخذ ردیف اعتباری هستیم، بیان کرد: ‌در مشگین‌شهر احداث سد اهل ایمان و در گرمی نیز احداث سد سینه سر جز اولویت‌هاست.

کد خبر: 980
  تاریخ خبر : 1395/04/30
  آخرین به‌روزرسانی : 1395/04/31
 رئیس اداره روابط عمومی
 1551
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 63
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 4,667
  • بازدید دیروز : 4,210
  • کل بازدید : 9,405,028
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 11:07:20
  • شناسه IP شما : 18.217.220.114

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045