|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سد گیوی تاپایان سال قابل آبگیری می شود

به گزارش اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل، سید حسین صابری در بازدید از سد گیوی با اشاره به روند احداث جاده جایگزین سدگیوی افزود: با وجود كوهستانی بودن محل اجرای جاده جایگزین، این طرح پیشرفت مناسبی داشته و باید در اولویت اصلی پروژه سدگیوی قرار گیرد.

مديرعامل شركت آب منطقه اي اردبيل از اختصاص 170 ميليارد ريال اعتبار جهت ادامه و تكميل عمليات اجرايي پروژه در حال احداث سد خانقاه بفراجرد و آغاز عمليات اجرايي خط انتقال آب از اين سد به خلخال خبر داد.

داود نجفیان روز چهارشنبه در نشست با فرماندار خلخال گفت: 100 میلیارد ریال از اعتبار یاد شده برای تكمیل عملیات اجرایی پروژه سد خانقاه بفراجرد از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته و پیش بینی می شود با تزریق این اعتبار به پروژه، عملیات اجرایی شتاب گرفته و تا پایان سال آینده آبگیری این سد آغاز شود.

وی افزود: 70 میلیارد ریال اعتبار نیز از محل اعتبارات ملی برای شروع عملیات اجرایی خط انتقال آب و احداث تصفیه خانه آب شرب خلخال اختصاص داده شده ست .

مديرعامل شركت آب منطقه اي اردبيل تصریح کرد: عملیات اجرایی خط انتقال آب از محل سد خانقاه بفراجرد تا شهر خلخال در اسفند ماه سال جاری آغاز و تلاش می شود عملیات احداث خط لوله انتقال آب نیز همزمان با تكمیل عملیات اجرایی بدنه سد اجرا گردد.

وی اظهار كرد: از آغاز عملیات اجرایی این سد كه با هدف تامین آب شرب میان مدت شهرستان خلخال و تعدادی از روستاهای اطراف احداث می شود تاكنون 25 میلیارد ریال به پیمانكار مجری طرح پرداخت شده و در صورت تسریع در عملیات اجرایی پروژه توسط پیمانكار هیچ مشكلی در پرداخت هزینه های ساخت، با توجه به تامین اعتبار مورد نیاز، پیش نخواهد آمد.

نجفیان گفت: در حال حاضر و با توجه به شرایط جوی منطقه و برودت هوا، ادامه عملیات ساخت بدنه سد امكان پذیر نبوده و به محض مساعد شدن شرایط جوی و افزایش دما در منطقه، عملیات اجرایی ساخت بدنه خاكی سد ادامه خواهد یافت.

مديرعامل شركت آب منطقه اي اردبيل با اشاره به تولید سالانه 600 میلیون متر مكعب آب در شهرستانهای خلخال و کوثر تاكید كرد: امسال قسمت قابل ملاحظه ای از توان كاری شركت آب منطقه ای استان برای مهار آبهای سطحی و ایجاد سدها در دو شهرستان خلخال و كوثر اختصاص داده خواهد شد و این كار با هدف بهره برداری از حقآبه استان اردبیل در حوزه پر آب قزل اوزن صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: شركت آب منطقه ای استان، علاوه بر احداث سدهای اندبیل، نیاخرم و شهید عمران پستی هشتجین كه بخشی از مطالعات این سدها انجام و عملیات اجرایی ساخت آنها از سال آینده به احتمال قوی آغاز می شود، ساخت چندین سد جدید از جمله سد روستای مجره در 10 كیومتری شهرستان خلخال و سد سقزچی در بخش خورش رستم را نیز در دستور كار قرار داده و پیش بینی می شود با ساخت حداقل شش سد جدید و بهره برداری از سد خانقاه بفراجرد، 150 میلیون متر مكعب و یا یك سوم از آبهای تولیدی شهرستان كه علیرغم نیازهای منطقه به رودخانه قزل ازون سرازیر می شود در اختیار بخش كشاورزی، صنعت و شرب شهرستان قرار گیرد.

نجفیان با بیان اینكه از 10 سد پیش بینی شده برای احداث در آینده هفت سد متعلق به خلخال و سه سد نیز برای شهرستان كوثر در نظر گرفته شده، گفت: پیش بینی می شود با احداث این سدها و نیز افزایش حجم سدهای قبلی احداث شده، آبهای سطحی منطقه مهار و حقآبه استان در محدوده یادشده تثبیت شود.

وی افزود: احداث واحدهای صنعتی بزرگ در منطقه نیاز به برنامه ریزی لازم برای تامین منابع آب مورد نیاز این واحدها داشته و در این راستا شركت آب منطقه ای استان، كمیته راهبردی توسعه را در مركز استان تشكیل داده و تلاش می كند با تشكیل این كمیته ها در مراكز شهرستانها، برای مهار آبهای سطحی، محرومیت زدایی از مناطق و ایجاد اشتغال با هماهنگی به عمل آمده توسط مسئولین دستگاههای اجرایی عضو كمیته راهبردی، قدم های مثبتی برداشته شود.

مهندس نجفیان در پایان خاطر نشان كرد: با تشكیل این كمیته ها در مراكز شهرستانها و برنامه ریزی لازم برای تامین آب پروژه های پیشنهادی دستگاههای اجرایی از جمله مسكن و شهرسازی، صنایع و معادن و گردشگری، مشكل تامین آب در آینده استان تعدیل خواهد شد.

در این جلسه ذبیح الله عبداللهی فرماندار خلخال نیز در خصوص اجرای پروژه های سد سازی و مهار آبهای تولیدی منطقه گفت: آغاز عملیات اجرایی سدهای اندبیل، شهید عمران پستی و نیافرم در طول سال جاری از جمله قول های داده شده در سفرهای مسئولین استان به خلخال بوده كه انتظار می رود با تسریع در آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها توسط شركت آب منطقه ای، قدم های مثبتی برای جلب رضایت مردم منطقه و تامین آب زراعی و شرب شهرستان خلخال برداشته شود.

کد خبر: 400
  تاریخ خبر : 1390/10/04
 عاشوري
 1979
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 7,142
  • بازدید دیروز : 4,210
  • کل بازدید : 9,407,503
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 11:07:20
  • شناسه IP شما : 18.117.152.251

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045