|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

امروز سی و یکم شهریور در مراسمی صورت گرفت؛

تحویل اسناد مالکیت بستر دو رودخانه استان توسط دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل

امروز دوشنبه سی و یکم شهریور، در مراسمی که در محل دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل برگزار شد، سند مالکیت بستر دو رودخانه در استان اردبیل که با پیگیری و تلاشهای مراجع قضایی، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و شرکت آب منطقه ای اردبیل در روزهای اخیر برای اولین بار در سطح استان اردبیل صادر گردیده است، توسط دکتر طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی به مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل تحویل شد.

دکتر سیدعبدالله طباطبایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل در این مراسم با قدردانی از همکاری بسیار مناسب مدیران ارشد و کارکنان شرکت آب منطقه ای اردبیل و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در راستای سنددار کردن بستر رودخانه ها و منابع آبی و تاسیسات دولتی اظهار داشت: با تعیین تکلیف اراضی ملی و رودخانه های سطح استان، جلوی تجاوز به حق و حقوق دولت گرفته خواهد شد.

وی تصریح کرد: بستر رودخانه ها جزو انفال عمومی بوده و در اختیار حکومت اسلامی است و صدور سند مالکیت برای آنها لازم و ضروری می باشد که با تلاشهای شرکت آب منطقه ای اردبیل و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، این اقدام خوب و شایسته برای دو رودخانه استان اردبیل برای اولین با در سطح استان انجام می شود و در سطح کشوری هم دومین تجربه کشور می باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تلاش برای حفاظت و صیانت از منابع ملی و انفال عمومی را وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: همه ما باید در این راستا تلاشهای خود را به کار ببندیم و برای جانمایی اراضی و مستحدثات و اموال غیر منقول عمومی، انفال و دولتی مانند راهها، سدها، منابع طبیعی و اراضی ملی و رودخانه ها در سامانه حدنگار و کاداستر در اداره اسناد و املاک و صدور و دریافت اسناد مالکیت برای آنها اقدام موثرتری نماییم.

دکتر طباطبایی با قدردانی از اقدامات و تلاشهای شرکت آب منطقه ای اردبیل در لایروبی کانال آب آور دریاچه شورابیل در داخل شهرک ولیعصر اردبیل یادآور شد: در بازدیدی که در ماههای گذشته از آن منطقه داشتیم مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل قول لایروبی  فوری کانال را به اهالی داد که این قول با کار جهادی و در کمترین زمان و زودتر از زمان تعیین شده انجام گرفت که از این بابت از مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل و تمامی تلاشگران عرصه آب استان تشکر می کنم.

وی در پایان با اشاره به ضرورت حفاظت و صیانت از منابع آبهای سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: مراجع قضایی استان در این زمینه همکاریهای لازم با بخش آب استان را اعلام نموده و آمادگی کامل دارد تا در این خصوص از هرگونه تجاوز به حریم انفال عمومی و دولتی جلوگیری نماید.

در ادامه این مراسم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با تقدیر از همکاری مراجع قضایی و نظارتی استان اردبیل با شرکت آب منطقه ای اردبیل در انجام وظایف حاکمیتی و حفاظتی مدیریت منابع آب تصریح کرد: خوشبختانه همکاری تنگاتنگی بین شرکت آب منطقه ای اردبیل و مراجع قضایی استان در زمینه حفاظت و صیانت از منابع آبی استان و انجام وظایف حاکمیتی در آب وجود دارد.

مهندس عباس جنگی مرنی با بیان اینکه در روزهای اخیر با پیگیری و فعالیت شرکت آب منطقه ای اردبیل، اداره کل ثبت اسناد و املاک و حمایت و پشتیبانی مراجع قضایی استان اردبیل، اسناد مالکیت برای بستر دو رودخانه قوری چای سیاب در محدوده شهرستان اردبیل و آلوارس چایی در محدوده شهرستان سرعین صادر شد، افزود: طول این دو رودخانه سه هزار و صد متر و مساحت آن حدود  ۸۲ هزار مترمربع است و اسناد آنها به مالکیت دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی شرکت آب منطقه ای اردبیل دریافت گردید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل صدور سند مالکیت برای بقیه سطح بستر رودخانه های استان طبق تفاهم نامه انجام گرفته با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان را یادآور شد و عنوان کرد: با اقدامات و فعالیتهای انجام شده در ماههای اخیر، تا کنون حدود دو هزار و یکصد کیلومتر از رودخانه های استان اردبیل نقشه برداری شده و در سامانه حدنگار و کاداستر اداره ثبت اسناد و املاک جانمایی گردیده است و با صدور سند مالکیت دو رودخانه، برای بقیه بستر رودخانه های استان نیز طبق برنامه زمانبندی سند مالکیت صادر خواهد شد.

وی صدور سند مالکیت برای آبهای گرم و معدنی سطح استان را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در همین راستا عنوان کرد و گفت: با اقدامات انجام شده، برای سه مجتمع آبگرم بش باجیلار، یل سویی و شابیل در استان اردبیل سند مالکیت صادر و توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل دریافت شده است و این اقدام نیز تداوم خواهد یافت.

مهندس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در پایان از همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل برای جانمایی حدود در سامانه حدنگار و کاداستر و صدور اسناد مالکیت بستر رودخانه ها، سدها، ساختمانها، آبگرم ها و سایر تاسیسات ‌و منابع آبی تحت مدیریت شرکت آب منطقه ای اردبیل قدردانی کرد و تسریع در صدور بقیه اسناد را خواستار شد.

در این مراسم، مهندس محمدی مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گزارش مبسوطی از اقدامات اداره کل ثبت را در خصوص صدور اسناد مالکیت منابع ملی و طبیعی در استان و برنامه های آتی ارائه کرد و اقدام و پیگیری شرکت آب منطقه ای اردبیل برای جانمایی رودخانه ها و سایر  تاسیسات و منابع آبی در سامانه حدنگار و کاداستر تقدیر نمود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر: 2239
  تاریخ خبر : 1399/06/31
  آخرین به‌روزرسانی : 1399/07/02
 رئیس اداره روابط عمومی
 588
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 36
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 9,528
  • بازدید دیروز : 7,981
  • کل بازدید : 9,446,682
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 18:46:24
  • شناسه IP شما : 3.139.233.43

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045