|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

نشست مشترک مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با شورای عالی استان اردبیل برگزار شد؛

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل: طرح جامع تامین آب شرب استان اردبیل تدوین و مصوب شده است

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: طرح جامع تامین آب شرب استان اردبیل در افق سال 1425 شمسی مطالعه، تدوین و مصوب شده است.

مهندس عباس جنگی مرنی در نشست مشترک با اعضای شورای عالی استان اردبیل، اظهار کرد: شان و جایگاه اجتماعی منتخبان مردم شریف استان در شوراهای اسلامی شهرستان ها و شورای عالی استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و شرکت آب منطقه ای اردبیل آمادگی دارد برای تعامل بیشتر و همفکری لازم هر 6 ماه یکبار نشست مشورتی را در راستای بررسی مسائل و حل مشکلات شهرستانهای مختلف استان و همکاری‌های دوجانبه برگزار کند تا با استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهرستانها، بسیاری از چالشهای حوزه آب رفع شود.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در مصرف آب و توجه به الزامات توسعه پایدار با رویکرد تعدیل نمودن مسائل مربوط آب و حفظ و صیانت از منابع آب سطحی و زیرزمینی خاطرنشان کرد: با پرهیز از اقدامات مقطعی، ضرورت دارد مردم را نسبت به اقدامات خوب و اثربخش وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای اردبیل و برنامه های حوزه آب در استان اردبیل بیشتر آشنا کنیم تا با تکیه بر گفتمان فرهنگی و شفافیت و صداقت و فعالیت شبانه روزی پرسنل خدوم صنعت آب در این حوزه بتوان، کارها و برنامه های آتی مدیریت پایدار منابع آب در استان را به شکل مطلوب به پیش برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: مردم استان اردبیل و ایران به مفهوم و اهمیت منابع آب و سقاییت در آب اعتقاد دارند و همواره سعی کردند با همیاری و تعاون، مدیریت آب محدوده مربوط به خود را انجام دهند.

مهندس جنگی مرنی گفت: شورای عالی استان به عنوان نهاد مردمی می‌تواند اتاق فکری تولید ایده خلاقانه برای مدیریت آب استان و مرکز تعامل و گفتگوی واقعی در رفع مسائل حوزه آب باشد. ایشان افزود: سند نیاز آب شرب استان اردبیل و تامین آن در افق سال ۱۴۲۵ تهیه و تصویب شده است و مبنای عمل در استان می باشد و در این سند جامع، سعی شده است منابع مورد نیاز برای تامین آب شرب در شهرها و روستاهای مختلف پیش‌بینی شود تا در سال‌های آینده به دور از کارهای سلیقه‌ای بر همین اساس تامین منابع آب انجام شود. 

وی در پاسخ به سوال اعضای جلسه،  گفت: در سال‌های اخیر در حوزه ایمن‌سازی و نصب حفاظ در اطراف سدها و تاسیسات آبی  در استان و همچنین نصب علایم هشدار اقدام شده است تا ایمنی این تاسیسات افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل به برنامه آتی برای علاج‌بخشی و لایروبی سد انحرافی میل و مغان و ساماندهی رودخانه های ارس و بالهارود اشاره کرد و افزود: در سال آبی جاری تاکنون، تامین آب آبیاری در شبکه آبیاری و زهکشی انجام شده و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مهندس جنگی مرنی افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای همکاری با شهرداری گرمی برای توسعه گردشگری در سد گیلارلو آمادگی دارد و با احداث تصفیه‌خانه سد تازه کند، آب شرب مراکز جمعیتی هدف در پایاب آن تامین خواهد شد تا بخشی از مشکلات تامین آب در شهرستان گرمی مرتفع شود.

مهندس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل از پیگیری لازم برای تامین اعتبار مالی برای احداث و تکمیل طرحهای آب استان خبر داد و گفت: کلیه راههای ممکن برای تامین مالی طرحهای آب در دست پیگیری و اقدام است و بیش از ۳۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق فاینانس داخلی برای طرحهای شمال، مرکز و جنوب استان تامین میشود.

وی از جدیت و تلاش شرکت آب منطقه ای اردبیل برای اجرای طرحهای آبرسانی شرب به شهرهای خلخال، اردبیل، مشکین شهر و نمین و عنبران و روستاهای اطراف آنها خبر داد و افزود: تا اواخر امسال با تکمیل مراحل مختلف طرح آبرسانی خلخال اعم از خطوط انتقال، آبرسانی و تصفیه‌خانه، آب شرب و بهداشتی خلخال از طریق سد بفراجرد تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای با بیان اینکه مجوز ساخت و ساز غیرقانونی در بستر و حریم رودخانه ها داده نمی‌شود، گفت: با توجه به وقوع حوادث ناگوار سیل در برخی از استان‌ها با حساسیت این موضوع مورد رصد قرار می‌گیرد و به هیچ وجه در حریم و بستر رودخانه اجازه دایر کردن تاسیسات و یا ساخت و ساز غیر قانونی داده نمی‌شود و این موارد از طریق گروه های گشت و بازرسی در سطح استان کنترل و پایش میشود.

مهندس عباس جنگی مرنی اعلام کرد: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم برای اولین بار پروژه های آبرسانی شهرهای مشگین‌شهر و اردبیل را نیز مانند نمین و عنبران در ردیف طرح شهرهای دارای تنش آبی قرار داده ایم تا از منابع مالی این طرح برای تکمیل پروژه های اضطراری استفاده کنیم.

وی به آغاز عملیات اجرایی یکی از بزرگترین طرح های آبی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی از طریق تامین اعتبار مالی از طریق روش فاینانس داخلی با بیش از ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مالی در شهرستان کوثر شروع شده است و از همین روش مالی، تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریالی برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان در شهرستان مشکین شهر و ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای سد عمارت در شهرستان گرمی نیز در دست اقدام است.

در این جلسه که معاون حفاظت و بهره برداری، عضو هیئت مدیره شرکت و مدیر آبهای معدنی، مدیر دفتر طرحهای منابع آب شرکت آب منطقه ای و نماینده مجری طرح آبرسانی اردبیل نیز حضور داشتند، اعضای شورای عالی استان اردبیل دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در مورد طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل در شهرستانهای مختلف به ویژه ضرورت تکمیل سدها، تامین آب شرب در شهرها و روستاها، ساماندهی آب‌های گرم، ساماندهی رودخانه‌ها، اجرای همزمان سدها و پایاب آنها، لایروبی رودخانه‌ها و کانال‌ها، رعایت حریم و بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در این محدوده، توجه به موضوع فرهنگ سازی مصرف بهینه آب، جلوگیری از حفر چاه در دشت‌های ممنوعه استان و استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا مطرح کردند و تبادل نظر لازم انجام شد.

 

 

کد خبر: 2058
  تاریخ خبر : 1399/04/22
 رئیس اداره روابط عمومی
 646
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 34
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 794
  • بازدید دیروز : 7,537
  • کل بازدید : 9,408,692
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/30 11:07:20
  • شناسه IP شما : 3.142.196.27

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045