|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در نشست پایانی طرح داناب در خبرگزاری ایسنا عنوان شد؛

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل: روند مطلوب اجرای طرح داناب در استان اردبیل

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با مطلوب دانستن روند اجرای طرح داناب در استان گفت: حرکت جهادی نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی اردبیل در اجرای طرح داناب ستودنی و بی‌نظیر است.

رامین عاشوری در نشست پایانی طرح داناب با حضور مشاور و مجری این طرح در دفتر خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: از سال 88 و به شکل پایلوت اجرای طرح داناب با نام طرح دانش‌آموزی نجات آب در مدارس آغاز شده که بعد از پایش نتایج اولیه اجرای این طرح از سال 91 و با ابلاغ شرکت مدیریت منابع آب ایران اجرای آن در استان‌ها آغاز شد.

وی آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی را مجموعه یاریگر در اجرای این طرح آموزشی به نیت فرهنگسازی در مصرف بهینه منابع آب دانست و خاطرنشان کرد: برای دومین سال متوالی با همکاری جهاد دانشگاهی این طرح در حال اجراست که به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس سعی بر این است تا به شکلی متفاوت این طرح را در بستر فضای مجازی برگزار کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: هرچند در روند اجرای این طرح و عقد قرارداد و مباحث آموزشی، مالی و اداری تاخیر و تعلل ایجاد شده اما با حرکت جهادی واحد اردبیل امیدواریم طرح داناب در سالتحصیلی جاری و همچنین سالتحصیلی آینده به شایستگی به سرانجام برسد.

عاشوری گفت: با شیوع بیماری کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس سعی بر این است تا از طریق آموزش مجازی در بیش از 100 مدرسه منتخب که عمدتا روستایی و جوار دشت اردبیل هستند، کار را به سرانجام برسانیم که در این زمینه آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی همراه و همگام ما هستند.

وی کار فرهنگی را متفاوت از کار اجرایی و فنی توصیف کرد و ادامه داد: کار فرهنگی یک کار زمان‌بر با افق دستیابی به نتایج کار در درازمدت است که انتظار می‌رود در یک بازه زمانی 10 ساله نتایج اجرای این طرح را شاهد باشیم تا متناسب با شرایط کشور و دغدغه‌ای که در حوزه آب وجود دارد، اصلاح الگوی مصرف در همه بخش‌ها اتفاق بیفتد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: آب و فاضلاب شهری که محور آموزش همگانی را برعهده دارد، مسئولیت آموزش آب در مقطع ابتدایی را دارد اما ما در طرح داناب به دنبال آموزش مصرف آب در مقطع متوسطه اول هستیم تا دانش‌آموزان را با مدیریت منابع آب و تولید آن آشنا کنیم.

عاشوری بیان کرد: 92 درصد مصرف آب در کشورمان در بخش کشاورزی و مابقی شرب و صنعت است که 70 درصد این منابع هدررفت دارد که ضرورت دارد اهمیت مصرف آب را در بخش کشاورزی متذکر شده و همه را متوجه بحران کم آبی به ویژه در دشت‌های ممنوعه کنیم.

وی از دشت اردبیل به عنوان دشت ممنوعه یاد کرد و گفت: به هیچ وجه مجوز برداشت آب زیرزمینی در این دشت داده نمی‌شود و حتی در سال‌های اخیر تقلیل مجوزهای صادر شده سال‌های قبل را شاهد هستیم.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در پایان بیان کرد: امیدواریم برای سالتحصیلی آینده با یک روش تاثیرگذار بتوانیم با همکاری جهاد دانشگاهی طرح داناب را در 100 مدرسه منتخب استان عملیاتی و اجرایی کنیم تا خروجی مناسبی را از قبل اجرای آن شاهد باشیم.

بستر آموزشی طرح داناب آماده شده است

در ادامه بهرنگ کوهی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با طراحی سایت و تدارک زیرساخت‌های آموزشی مناسب اعم از فیلم، انیمیشن، بازی و منابع کمک آموزشی سعی بر این است تا طرح داناب در یک بستر مطلوب عملیاتی و اجرایی شود.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی اردبیل تلاش می‌کند تا این طرح را به رغم محدودیت برنامه‌های آموزشی در مدارس در بستر فضای مجازی به شکل مناسب اجرایی کند که امیدواریم آب منطقه‌ای نیز به فکر تدارک تورهای مجازی از سدها و منابع آب باشد تا نقص احتمالی در این زمینه از بین برود.

وی خاطرنشان کرد: ما با یک ابتکار مناسب سعی خواهیم کرد تا دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها را نسبت به مساله آب به عنوان یک موضوع حیاتی حساس کرده و به ترغیب و تشویق آنها در بهینه مصرف آب کمک کنیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: برای سالتحصیلی پیش رو نیز از هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها با همکاری آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه‌ای در حال انجام است تا با سرعتی دوچندان کارها انجام شده و کیفیت مطلوبی را در روند اجرایی این طرح شاهد باشیم.

کوهی به اهمیت اصلاح الگوی کشت در بخش کشاورزی و توجه زارعین به استفاده صحیح از منابع آب اشاره کرد و افزود: همچنان تاکید ما بر موضوع آموزش و انجام پروسه دقیق در این بخش است تا تاثیرگذاری طرح‌های آموزشی نظیر داناب را در یک بازه زمانی 10 ساله شاهد باشیم.

وی با تاکید بر موضوع آموزش در همه زمینه‌ها و تاثیرگذاری این امر در روند اصلاح فرآیند زندگی فردی و اجتماعی تصریح کرد: اجرای طرح داناب در بیش از 100 مدرسه استان با محوریت مناطق بحرانی در حال انجام است و خروجی چنین طرح‌های آموزشی به فرهنگسازی درست منجر خواهد شد.

در این جلسه عزیزی نیز اظهار کرد: آب مساله حیاتی و سرنوشت‌ساز در کشورمان است که در قالب طرح داناب سعی‌مان بر این است تا سواد آبی دانش‌آموزان را ارتقا داده و آنها را نسبت به این موضوع حساس کنیم.

عزیزی به سند تحول بنیادین و ساحه‌های تربیتی، علمی، اقتصادی، زیستی و بهداشتی اشاره کرد و گفت: در زیرنظام‌های سند تحول بنیادین به تقسیم‌بندی پایه‌های آموزشی و درس ملی اشاره شده که در این بین دانش‌آموزان در مقطع متوسطه و در قالب کتاب‌های تعریف شده با مسایل آب و زیست محیطی آشنا می‌شوند.

وی بیان کرد: در کنار برنامه‌های آموزش ملی در بحث آموزش‌های غیررسمی نیز سعی‌مان بر این است تا با همکاری مجموعه‌هایی نظیر آب منطقه‌ای، پلیس راهنمایی و رانندگی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های دیگر نسل آینده را با مسایل و مفاهیمی متفاوت آشنا کنیم.

عزیزی ادامه داد: در قالب طرح داناب در 100 مدرسه دانش‌آموزان با مفاهیم ارزشمند آب و مصرف بهینه آن آشنا می‌شوند که در هر مدرسه سه دانش‌آموزان به عنوان ناجی آب در اجرای این طرح انتخاب شده و با برگزاری آزمون‌های مختلف اثرگذاری این طرح را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهیم.

در این جلسه مسئولان آموزش و پرورش، آب منطقه‌ای و جهاد دانشگاهی اردبیل در مورد روند اجرای طرح داناب تبادل نظر کرده و قرار شد برای سالتحصیلی 1399-1400 محورهای اجرایی طرح و نحوه عملیاتی شدن آن در مدارس مورد بررسی قرار گیرد.

 

کد خبر: 1916
  تاریخ خبر : 1399/03/02
 رئیس اداره روابط عمومی
 591
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 65
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 14,921
  • بازدید دیروز : 19,258
  • کل بازدید : 9,266,579
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 13:55:43
  • شناسه IP شما : 34.203.242.200

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045