|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

در چهارمین جلسه شورای حفاظت منابع آب نمین؛

فرماندار نمین خواستار تعیین تکلیف چاههای غیرمجاز در شهرکهای صنعتی شد

با حضور فرماندار و مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان نمین و همچنین مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل چهارمین جلسه شورای حفاظت منابع آب نمین برگزار شد.

فرماندار نمین در این جلسه با اشاره به وجود چندین چاه غیرمجاز در داخل شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، خواستار تعیین تکلیف این چاهها شد.

فرهاد عبدالعلی پور به میزان بالای هدررفت پساب صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل اشاره کرد و افزود: در حالی که صنایع بسیاری در محدوده شهرستان نمین به آب نیازمند هست، متاسفانه برنامه ای برای استفاده از پساب صنایع در این شهرک صنعتی وجود ندارد.

وی با ابراز نگرانی از کمبود بارشها و تاثیر آن در بی آبی منطقه گفت: در سال جاری میزان بارندگی ها در این شهرستان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشته است.

عبدالعلی پور افزود: وضعیت بارندگی و سطح برداشت از آبهای زیرزمینی در دشت اردبیل به سطح هشدار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش نزولات جوی در شهرستان نمین در سال آبی جاری 2.7 میلی متر بوده اظهار کرد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته 5.4 میلی متر بوده است که کاهش قابل توجهی را نشان می دهد.

فرماندار نمین گفت: با ادامه این روند بازندگی و برداشت بی رویه و غیر قانونی از سفره آبهای زیرزمینی دشت اردبیل در سال های آینده با مشکل تامین آب شرب مواجه خواهد شد.

عبدالعلی پور اظهار کرد: در سال جاری 4.1 هکتار از بستر رودخانه های این شهرستان رفع تصرف و آزادسازی شد.

او افزود: 19.5 کیلومتر دیگر از حریم رودخانه های شهرستان نمین در دست اقدام برای آزادسازی بستر ، لایروبی و بازگشایی است.

فرماندار نمین گفت: در 2 ماه گذشته با شناسایی و انسداد هشت حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان نمین حدود 500 هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به اهم اقدامات انجام گرفته شرکت در راستای آگاهی دهی و اطلاع رسانی از وضعیت بحران آب در استان گفت: در قالب برنامه های متعدد از جمله چاپ کتابچه و بروشور و توزیع آن در بین مردم نسبت به وضعیت بحرانی منابع آب در استان هشدار داده ایم.

محمد نوتاش با اشاره به ظرفیت بالای ائمه جمعه در جهت انتقال مفاهیم و پیام های آب به مردم اظهار داشت: در جلسات متعددی که با این بزرگواران داشته ایم خواستار انتقال وضعیت موجود به مردم شده ایم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل جهت برگزاری نشست ائمه جمعه استان با مدیرعامل شرکت در ماههای آغازین سال جاری، تصریح کرد: بعد از این نشست ائمه جمعه در نمازهای جمعه نسبت به وضعیت بحرانی منابع آبی در بخش های مختلف تاکید داشتند بطوری که این تاکیدات تاثیر خوبی در جامعه داشته است.

نوتاش از امضای تفاهم نامه طرح نجات دانش آموزی آب (داناب) در روزهای اخیر خبر داد و گفت: با توجه به امضای این تفاهم نامه مابین اداره کل آموزش و پرورش استان و شرکت آب منطقه ای اردبیل بالغ بر 54 هزار دانش آموز دوره اول متوسطه در سطح استان آموزش های لازم در خصوص وضعیت منابع آب و همچنین شیوه های انتقال مفاهیم مرتبط را خواهند دید.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل امسال تفاهم نامه ای با دانشگاههای محقق اردبیلی و آزاد اسلامی استان منعقد ساخته تا از پتانسیل علمی، آموزشی و پژوهشی این دانشگاهها در جهت کاهش بحران آب بهره مند نماید.

وی همچنین به طرح دیوار نویسی توسط روابط عمومی شرکت در روستاهای سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال در چندین روستای پرجمعیت استان شعارهای صرفه جویی در منابع آب جهت همراهی و همکاری مردم بر روی دیوارها چاپ شد تا از این طریق مردم بیشتر در جریان وضعیت منابع آبی استان قرار گیرند.

نوتاش درج اخبار و اطلاعیه با موضوعات مختلف بحران آب در رسانه های مکتوب استان را از دیگر اقدامات این حوزه در سطح استان عنوان کرد و گفت: درج اطلاعیه و پیام های مختلف صرفه جویی در ایستگاههای اتوبوس داخل شهری، چاپ بروشور با مضامین مختلف در رابطه با بحران آب و نصب بنرهای مختلف هشدار دهنده در سطح شهرها و روستاها را از دیگر اقدامات انجام گرفته در استان ذکر کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اردبیل در پایان با اشاره به برنامه های آتی شرکت در حوزه اطلاع رسانی اظهار داشت: در نظر داریم بازدید های مختلف از منابع و تاسیسات آبی سطح استان را  در قالب اکیپ های مختلفی از ریش سفیدان، فرهنگیان، دانش آموزان و دیگر اقشار برگزار نماییم تا اقشار مختلف نسبت به وضعیت موجود آگاهی کافی داشته باشند.

کد خبر: 1248
  تاریخ خبر : 1396/10/25
 رئیس اداره روابط عمومی
 1332
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 59
  • بیشترین بازدید همزمان : 529
  • بازدید امروز : 22,063
  • بازدید دیروز : 19,258
  • کل بازدید : 9,273,721
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/09 13:55:43
  • شناسه IP شما : 54.144.233.198

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : اردبیل، میدان ارتش، شرکت آب منطقه ای اردبیل
  • کدپستی : 5619667691
  • تلفن : 3-33710001-045
  • فاکس :
  • پست الکترونیکی : ardabil[at]arrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 33714815-045